Ofte stillede spørgsmål og svar

Vi oplever mange som for første gang skal booke en autocamper. De har i den forbindelse mange spørgsmål – og disse er i mange tilfælde de samme. Fordi vi har over 50 års erfaring i branchen, har vi samlet nogle af de mest efterspurgte spørgsmål og svar nedenfor. Husk, at du altid er velkommen til at ringe til vores kundeservice på +45 88 16 90 00, hvor vi sidder klar til at besvare alle dine opfølgende spørgsmål.

Hvad er forskellen på de forskellige modeller?

Vores autocampere er inddelt efter, hvor mange sovepladser der er i, og hvorvidt den er i luksus- eller superluksus-kategorien. Nogle modeller minder meget om hinanden, og i de tilfælde er det ofte kun den bagerste seng, der udgør forskellen. Hvordan vil I helst sove i ferien? Skal det være en queensbed, fransk seng, enkeltsenge eller tværgående dobbeltseng?

Hvordan forløber en typisk udlejning?

Du finder den ideelle autocamper, der dækker lige jeres behov og ønsker, og booker den i vores online-bookingsystem.

Du betaler med dit kort eller via bankoverførsel, og er dermed sikret, at vi ikke udlejer autocamperen til andre.

Du modtager en bekræftelse samt en kopi af lejebetingelserne på mail.

Hvis du ”kun” har betalt depositum, betales det resterende senest 30 dage før udleveringsdagen.

Du afhenter autocamperen på det aftalte tidspunkt, og der laves en udleveringsrapport, som underskrives af dig og klargøringspersonale.

Du holder en pragtfuld ferie.

Du afleverer camperen på det aftalte tidspunkt, og der laves en afleveringsrapport, som underskrives.

Såfremt vi ikke har modtaget opkrævninger for fartbøder, parkeringsafgifter, vejafgifter, m.v. og der ikke har været nogle skader i lejeperioden, vil du efter 30 dage få dit depositum retur på din bankkonto.

Kan jeg vælge en anden udleveringsdag end fredag?

I højsæsonen udlejer vi kun i hele uger fra fredag til fredag – medmindre vi kan få det til at passe ind i resten af kalenderen. Da vores online-bookingsystem er sat op til at udleje fra om fredagen, er du altid velkommen til at kontakte os via mail eller telefon for en særlig aftale.

Hvordan kan jeg betale?

Via vores onlinebookingsystem er det muligt at betale med diverse betalingskort. Ønsker du dog at lave delbetaling (depositum nu og resten senest 30 dage inden udlevering) skal det foregå via bankoverførsel eller ved at du kommer forbi vores kontor i Glostrup (Ejby Industrivej 2) og betaler med betalingskort.

Nykredit bank – Reg.: 5474, Konto: 0930527

Hvad skal jeg gøre ved ulykker og skader?

Kontakt i første omgang CamperWorld, der vil vurdere, hvad der herefter skal ske. CamperWorld har abonnement hos både SOS vejhjælp og European Breakdown Service, og vi vil altid forsøge at finde den løsning, der passer lejeren bedst.

Særligt ved ulykker: Sørg for at få optaget politirapport og tag aldrig skylden på dem i udlandet. Det kan blive dyrt. Hvis andre er involverede i ulykken, så husk at få information til forsikringspapirene. Husk billeder af skaden, skadestedet, modpartens nummerplade og andet, der findes nødvendigt i tilfælde af en senere forsikringssag.

Hvornår får jeg mit depositum retur?

Som oftest betaler vi depositummet tilbage 30 dage efter aflevering af autocamperen. Dog vil der i forbindelse med leje i højsæsonen være nogle tilfælde, hvor der kan være helt op til 90 dages ventetid. Dette kan bl.a. ske ved færdsel i Norge og Sverige, hvor nogle afgifter opkræves via foto af nummerplade ved gennemkørsel af betalingspassager. Disse opkrævninger kan være længe undervejs – i 2016 gik helt op til 120 dage, før vi fik opkrævningerne. Så går turen den vej forbi, kan lejer med fordel fremvise kvitteringer fra eksempelvis det norske Autopass, hvormed depositum hurtigere kan refunderes. Endvidere kan kørselsrapporten fremvise, hvorvidt der er belæg for, at der i lejeperioden kan være udskrevet fartbøder, hvormed depositum også kan være op til 90 dage om at blive refunderet.

0